Ο Ζήκος

on

Υπάρχει μια ταινία στο πάνθεον της ελληνικής κωμωδίας που πολύ λίγοι ξέρουν τον τίτλο της. Όλοι την ξέρουν με το όνομα του ήρωά της, του Ζήκου, αλλά πολύ λίγοι ξέρουν ότι ο πραγματικός τίτλος της ταινίας είναι: «Της Κακομοίρας». Πρωταγωνιστής ο Κώστας Χατζηχρήστος σε έναν ρόλο ατακαδόρικο που από αυτόν και μόνο του αξίζει η αθανασία.

Ο μπακαλόγατος του παντοπώλη Παντελή (Κώστας Δούκας), ο Ζήκος (Κώστας Χατζηχρήστος), ονειρεύεται μεγαλεία και σκαρφίζεται διάφορους τρόπους για να τα φτάσει. Το αφεντικό του θέλει να παντρευτεί μια πολύ νεότερή του κοπέλα, τη Λίτσα (Ντίνα Τριάντη), και ο Ζήκος θέλει τη φίλη της τη Φιφίκα (Νέλλη Παππά). Όμως οι κοπέλες θέλουν να παντρευτούν τους αγαπημένους τους (Θανάσης Μυλωνάς και Νίκος Ρίζος). Όταν τα ζευγάρια «κλέβονται», οι γονείς θα τους δώσουν την ευχή τους και ο Παντελής κι ο Ζήκος θα μείνουν ο ένας παρέα με την γκρίνια του άλλου.

okm05_005.gif

Από ό,τι βλέπετε η υπόθεση είναι απλή και κλασσική, σχεδόν παρωδία κάθε ερωτικής ιστορίας. Αλλά …αλλά:

Κυρ-Παντελής: Ήταν ένα ανοιξιάτικο πρωϊνό και εγώ ξεφόρτωνα σαρδέλες.

Ζήκος: Τι κρίμα να μην είμαι εκεί να σε φωτογραφίσω, ρε κερατά.

Κυρ-Παντελής: Εξ’ αίφνης κάτω από το γαλάζιο τ’ ουρανού, τη βλέπω να στρίβει τη γωνία και τάκα τα τακουνάκια στο τσιμέντο στα πλακάκια.

Ζήκος: Πιδί φέρε ένα λουκούμι στο παιδί. [Παύση] Έφτασεεε!

Κυρ-Παντελής: Αυτό ήτανε, είμαι ο πιο δυστυχισμένος άνθρωπος των Βαλκανίων. Ένας σίφουνας ξερίζωσε το λογικό μου, μια θύελλα ξεθεμέλιωσε την καρδιά μου, μια πυρκαγιά πυρπόλησε την ψυχή μου και ένα αστραπόβροντοοο…

Ζήκος: Ππρρρρρρρ… μα δεν εντρέπεσαι; Τι κάνεις τώρα; Το μαντρόσκυλο του μαγαζιού κάνεις τώρα; Τι του λες έν’ αστραπόβροντο, πες του το αμανετζίδικα τον άνθρωπο, αμανετζίδικα. [Μελωδικά: Αμανές] Κι ένα αστραπόοοοοβροντοοοοο με ντεεεε κι αρεεεεμμ, να το πιάσεις τεκετζίδικα. [Μελωδικά: Ρεμπέτικο βαρύ] Κι ένα αστραπόκοκο ντο κοκοκοβροντο…

Κυρ-Παντελής: “Ρε άει στο διάολο”……

Ζήκος: “Να πας!!!!Εγώ θα πάω στη γιατρέσσα”

okm05_006.gif

Το σενάριο και η σκηνοθεσία Ντίνου Κατσουρίδη και το σενάριο βασίστηκε στο ομώνυμο θεατρικό έργο των Χρήστου και Γιώργου Γιαννακόπουλου. Πρωταγωνιστές οι Κώστας Χατζηχρήστος, Κώστας Δούκας, Νίκος Ρίζος και Μαρίκα Νέζερ.

Ζήκος: Ψώνισες αφεντικό;

Κυρ-Παντελής: Μάλιστα, ψωνίσαμε κύριε Ζήκο, ψωνίσαμε.

Ζήκος: Και τι πήρες;

Κυρ-Παντελής: Διάφορα! Κάλτσες, γραβάτες, υποκάμισο!

Ζήκος: Γιατί το λες υποκάμισο; Υπολοχαγός είναι;

Κυρ-Παντελής: Άντε φύγε ρε!

Ζήκος: Τι χρώμα το πήρες;

Κυρ-Παντελής: Άσπρο.

Ζήκος: Γιατί δεν έπαιρνες και ένα μαύρο; Το μαύρο θα φορέσεις πρώτα!

Κυρ-Παντελής: Ζήκο!

Ζήκος: Τα πήρες όλα δηλαδή!

Κυρ-Παντελής: Ναι!

Ζήκος: Ξέχασες το σπουδαιότερο!

Κυρ-Παντελής: Τι;

Ζήκος: Σαμάρι πήρες;

Η ταινία είναι παραγωγή 1963 και παραγωγός ήταν ο ίδιος ο Κώστας Χατζηχρήστος. Η μουσική επένδυση του Γιώργου Μουζάκη.

Ζήκος: Γιατί μουντζώνεις εσύ, αφεντικό; Γιατί μουντζώνεις;

Κυρ-Παντελής: Πού ‘σουνα ρε;

Ζήκος: Ρε; Ποιόν είπες ρε; Ρε εμένα; Με το ρε δεν σου επιτρέπω να μου μιλάς, εμένα, εγώ το ρε δεν το σηκώνω. Ούτε ρε δέχομαι, ούτε χειρονομίες δέχομαι, εγώ.

Κυρ-Παντελής: Εσύ μου κάνεις χειρονομίες!

Ζήκος: Σου κάνω χειρονομίες για να μη μου κάνεις εσύ. Ούτε ρε σηκώνω εγώ, τ’ άκουσες;

Στην ταινία δεν χωράνε τα αστέρια που της ταιριάζουν, είπαμε μια από τις καλύτερες που έχει να παρουσιάσει ο ελληνικός κινηματογράφος και ο Κώστας Χατζηχρήστος. Από τις ταινίες που επιβάλλεται να δείτε και να ξαναδείτε.

Δεν βρήκα την ταινία στο YouTube αλλά βρήκα το …τρέιλερ! Από το 1963. Όσοι θέλετε να το δείτε, ΕΔΩ!

Leave a Reply

