Το τέλος της αρχής (Logan)

Το πρώτο Χ-Men κόμικς που διάβασα ήταν κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του ’60, δώρο από γιαγιά μου που πηγαινοερχόταν Αμερική τότε να δει τους «Αμερικάνους» θείους μου παρέα με ένα εξ’ ίσου συναρπαστικό τεύχος του Superman. Μιλάμε για Marvel εναντίον DC, που φυσικά εμένα τότε δεν μου έλεγε τίποτα απολύτως. Συν ότι ενώ τον Superman τον ήξεραν πολλοί, οι Χ-Men ήταν το απόλυτο πουθενά στην τότε Ελλάδα και που αυτομάτως με ανέβασε πολλές βαθμίδες στην εκτίμηση των άλλων πιτσιρικάδων στη γειτονιά μου.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 οι Χ-Men και γενικά η Marvel ήρθαν στην Ελλάδα αλλά έφυγα …εγώ. Η πολύ σταθερή αγάπη μου για τους Χ-Men μαζί μου και σας βεβαιώ τέσσερεις δεκαετίες μετά αυτή η αγάπη έχει παραμείνει αναλλοίωτη, έχοντας στην κατοχή μου τώρα πια όχι απλά ένα μεγάλο αριθμό κόμικς με τους Χ-Men, αλλά και μερικά συλλεκτικά τεύχη. Και μετά ήρθαν οι ταινίες. Δεν ξέρω αν η αγάπη μου για το συγκεκριμένο κόμικς νίκησε την αισθητική μου αλλά έχω απολαύσει όλες τις ταινίες της σειράς και όπως είναι φυσικό τα DVD κοσμούν την συλλογή μου. Ακόμα και οι animation σειρές.

Ώσπου ήρθε ο Logan. Περίεργη ταινία και μου άφησε μια περίεργη, γλυκόπικρη γεύση. Η ταινία, έχω την αίσθηση κάπου μέσα μου ότι ήταν περισσότερο για τον Hugh Jackman και τον Patrick Stewart, παρα για τον Logan και τον Professor X. Hugh Jackman στη συνείδηση των πολλών έχει γίνει ο Wolverine, o Logan τελεία και παύλα και ο 77χρονος Patrick Stewart εκτός από Captain Picard είναι ο Professor X και κανένας άλλος δεν μπορεί να τους αντικαταστήσει. Αλλά πόσο ακόμα ένας 77χρονος μπορεί να παίζει σε ταινίες δράσης ακόμα κι από την αναπηρική καρέκλα ή ο Hugh Jackman τον Wolverine. Ανθρωπίνως αδύνατο το για πάντα και μάλιστα σε ένα ρόλο με πολλές φυσικές απαιτήσεις. Έτσι κάποια στιγμή έπρεπε να φτάσει το τέλος. Το φυσικό τέλος των Logan και Professor X πολύ πριν φτάσει η φυσική παρακμή των Hugh Jackman και ειδικά του Patrick Stewart.

okm04_021

Μην τρελαίνεστε, δεν είναι σπόϊλερ. Ήδη από τις συνεντεύξεις του και οι δυο πρωταγωνιστές της ταινίας, πολύ πριν την πρεμιέρα της, μιλάνε γι’ αυτό το τέλος. Οπότε ξέρεις ότι θα συμβεί τη στιγμή που μπαίνεις στη κινηματογραφική αίθουσα για να την παρακολουθήσεις.

Τώρα η ταινία. Αυτό που τουλάχιστον σε μένα αρέσει στις περισσότερες ταινίες της Marvel και αντίστοιχα ποτέ δεν μου άρεσε στις περισσότερες ταινίες της DC – ειδικά με τις πρώτες του Batman – ήταν το γεγονός ότι αδιαφορώντας για τα κόμικς που δημιούργησαν τους ήρωες και τη φήμη τους, στήνανε καινούργιες ιστορίες που μερικές φορές ερχόντουσαν και σε σύγκρουση με όσα ήξερες από τα κόμικς. Το σενάριο και η εξέλιξη του σεναρίου του Logan δεν προϋπήρχε σαν κόμικς, απεναντίας υπήρξε και νεκρανάσταση του Professor X για να δώσουν κάποιο τέλος γενικότερο στη σειρά με τον Hugh Jackman.

okm04_018.gif

Όπως είπα η ταινία για μένα είχε γλυκόπικρη γεύση γιατί ναι, ο Wolverine είναι εκεί και μάλιστα στη πιο ανθρώπινή του πλευρά από κάθε άλλη ταινία, ναι, ο Professor X είναι εκεί που μερικές φορές μάλιστα θυμίζει και λίγο παράξενο κωλόγερο – ρεσιτάλ ηθοποιίας από τον Patrick Stewart – αλλά, υπάρχει κι αυτό το εμβρυικό Wolverine που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις αν είναι καλό ή κακό. Μήπως είναι κανένα ψυχοπαθές κωλοπαίδι ή είναι τελικά το μέλλον των Χ-Men.

Όλα αυτά βέβαια τα καταλαβαίνεις αφού έχεις δει την ταινία, γιατί η καταιγιστική δράση δεν σου δίνει την ευκαιρία να μπεις σε αναλύσεις. Η ταινία Logan είναι ο Hugh Jackman και ο Patrick Stewart σε ένα κύκνειο άσμα για τον Wolverine και τον Professor X, όλα τα υπόλοιπα είναι γαρνιτούρα για να γεμίσει η πλοκή. Καλή ταινία που θα μπει δίπλα στις υπόλοιπες της συλλογής μου και σιγουρά θα την ξαναδώ αλλά και που δεν θα την χαρακτηρίσω την καλύτερη της σειράς.

okm04_019.gif

Αλλά κι εκεί είναι το καλύτερο. Η ταινία σε ετοιμάζει για την καινούργια γενιά των Χ-Men και σου κεντρίζει την περιέργεια για να δεις τι πρόκειται να ακολουθήσει. Και θα ακολουθήσει γιατί έχει ήδη ανακοινωθεί και μάλιστα έρχεται του χρόνου.

Σκηνοθέτης ο James Mangold, ο ίδιος είχε σκηνοθετήσει και το Wolverine. Εντάξει, τι να πω; Όταν σκηνοθετείς τον Patrick Stewart φαντάζομαι ότι απλά ζεσταίνεις την καρέκλα του σκηνοθέτη και επιβλέπεις τα ειδικά εφέ. Η Dafne Keen στο ρόλο της μελλοντικής Wolverine, εμένα μου άφησε περισσότερα κενά ακόμα και σεναριακά, παρά ελπίδες. Οι υπόλοιποι υπάρχουν γιατί πρέπει να υπάρχουν.

okm04_020.gif

Η ταινία θεωρείται από κάποιους η καλύτερη της σειράς γιατί ξεφεύγει από τον «χάρτινο» κόσμο των κόμικς. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο σε εμένα άφησε αυτή τη περίεργη γεύση. 4 αστέρια λοιπόν γιατί Jackman και Stewart είναι καταπληκτικοί και μέχρι εκεί.

Για όσους θέλουν να δουν το τρέιλερ της ταινίας, ΕΔΩ!

Leave a Reply

