Mirror’s Edge – Catalyst (PC): Παίζοντας με το ζόρι

Το Mirror’s Edge είναι ένα πρώτου προσώπου(First Person Shooter ή FPS) Action-Adventure Platformer το οποίο κυκλοφόρησε το 2008 απο τη Electronic Arts(EA) για Xbox 360 και PlayStation 3. Η EA γνωστή για τον τρόπο που χειρίζεται τους δημιουργούς των παιχνιδιών, σε μια στιγμή δημιουργικής αναζήτησης, αποφασίζει την χρηματοδότηση του Mirror’s Edge. Το πρωτότυπο με το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ότι η Faith Connors(κεντρικός χαρακτήρας) αντιμετωπίζει τους διώκτες της με free running(Parkour). Μάλιστα η EA προωθεί τόσο πολύ το Mirror’s Edge που προσλαμβάνει την Lisa Miskovsky(τραγουδίστρια απο την Σουηδία) και τον συνθέτη Solar Fields για το soundtrack του παιχνιδιού. Το τραγούδι στους τίτλους τέλους, “Still Alive”, ξεχωρίζει.

maxresdefault
Οι κριτικές που έλαβε ήταν θετικές αλλά αυτό δεν το βοήθησε καθόλου στις πωλήσεις. Αν και προσωπικά το βρήκα εξαιρετικό, είχε αρκετά προβλήματα με το gameplay. Οι αποστολές απαιτούσαν την τελειότητα. Ένα μικρό λάθος οδηγούσε στο τέλος της αποστολής και στο θάνατο της Faith. Και πεθαίνεις……ΑΡΚΕΤΑ! Και επειδή συμβαίνει τόσο συχνά, σε κάνει να θέλεις να χτυπήσεις το κεφάλι σου στο τοίχο. Επίσης ήταν μικρό σε διάρκεια.

images
Το 2012 και το 2013 η Electronic Arts ανακηρύσσεται ως η “χειρότερη εταιρεία στην Αμερική”. Δυο χρόνια στη σειρά! Και όχι άδικα. Και είναι τότε που ανακοινώνει τα σχέδια της για την συνέχεια του Mirror’s Edge. Θα περάσουν δυο χρόνια όταν εκείνη η ανακοίνωση θα γίνει βεβαιότητα με την κυκλοφορία του πρώτου τρέιλερ και τον επίσημο τίτλο ” Mirror’s Edge – Catalyst”. Μαθαίνουμε επίσης ότι δεν πρόκειται για συνέχεια(sequel) αλλά για επανεκκίνηση(reboot) της αρχικής ιστορίας.
Tο Catalyst μας τοποθετεί σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, και συγκεκριμένα στην πόλη Glass.

3

Μια δυστοπική πόλη και παράδειγμα προς μίμηση του έθνους της Cascadia. Χώρα, η οποία βρίσκεται κάτω απο τον ζυγό των ολιγαρχών με αρχηγό τους τον Gabriel Kruger. Οι πολίτες της χώρας εργάζονται στις εταιρείες των ολιγαρχών και είναι συνδεδεμένοι με το Σύστημα(Grid), ένα τεράστιο δίκτυο παρακολούθησης των πολιτών που συνδέει όλους με όλα στην πόλη Glass. Οι Runners αρνούνται να συνδεθούν με το Σύστημα και επιλέγουν να ζουν στις ταράτσες των κτιρίων κάνοντας παραδόσεις για να τα βγάλουν πέρα.

9
Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κάποιος είναι τα γραφικά του Catalyst. Αν και η έκδοση του 2008 είναι αρκετά όμορφη, η επιλογή της Frostbite (μηχανή γραφικών) είναι ιδανική. Έντονα χρώματα, ομαλή εναλλαγή μέρας και νύχτας, μεγαλύτερος αριθμός πολυγώνων στην δημιουργία των χαρακτήρων (η Faith είναι εξαιρετική), κτίρια με αρκετές λεπτομέρειες και συνοικίες με διαφορετικά αρχιτεκτονικά θέματα.
Το σύστημα Parkour του παιχνιδιού γίνεται ακόμα καλύτερο. Η Faith διασχίζει τα ψηλά κτίρια με απίστευτη ομαλότητα. Τίποτα απο τις κινήσεις της δεν θυμίζει ρομπότ. Όλα έχουν μια ροή: απο το ανεβοκατέβασμα σε σωλήνες μέχρι το θεαματικό wallrunning! Μαζί με το parkour, η DICE(δημιουργός εταιρεία) αναβαθμίζει και το σύστημα μάχης. Ή τουλάχιστον προσπαθεί. Δεν είναι στα επίπεδα του free running αλλά είναι σίγουρα καλύτερο απο το Mirror’s Edge του 2008.

6

Σε μια προσπάθεια η DICE να αντιμετωπίσει τα αρνητικά σχόλια για την διάρκεια του πρώτου παιχνιδιού, ενσωματώνει στοιχεία RPG(role playing game) – στοχεία που βοηθούν στην ανάπτυξη της Faith – την προσθήκη ενός καινούριου μηχανισμού όπως είναι το γάντζο(grappling hook) και διάφορες δραστηριότητες άσχετες με την κεντρική ιστορία(side quests). Το κακό είναι ότι μετά απο λίγο όλα αυτά γίνονται με το ζόρι. Κάνεις τα ίδια και τα ίδια σε σημείο που εκνευρίζεσαι και τα παρατάς.

8
Και στον τομέα της μουσικής, η EA ακολουθεί την δοκιμασμένη συνταγή. Προσλαμβάνουν, ξανά, τον Solar Fields μόνο που αυτή την φορά συνεργάζεται με τους Σκοτσέζους Chvrches. Το “Warning Call” γίνεται το μουσικό θέμα του Mirror’s Edge – Catalyst.
Μετά απο οκτώ χρόνια αναμονής η Faith και το Mirror’s Edge – Catalyst επιστρέφουν αλλά, δυστυχώς, δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας. Ήθελα να το λατρέψω αλλά υπήρχαν στιγμές που αισθανόμουν ότι χτυπάω κάρτα. Και αυτο είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να νιώθεις παίζοντας. Πολύ κρίμα. Θέλω να πιστεύω ότι η υπαρξιακή κρίση της Electronic Arts θα συνεχιστεί και θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξανδούμε την Faith να διασχίζει τα κτίρια στην Cascadia.

Βαθμολογία 7 / 10

Για το trailer του παιχνιδιού, ΕΔΩ!

Γιάννης Φωτίου

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s