Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε: Lights Out

Lights Out/Μη Σβήσεις το Φώς(2016)
Director: David F. Sandberg Writers: Eric Heisserer, David Sandberg Stars: Teresa Pulmer, Gabriel Bateman, Maria Bello

Όταν ο μικρός αδερφός της Martin, έρχεται αντιμέτωπος με μια περίεργη οντότητα, η Rebecca θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο πατρικό της για να τον προστατέψει και παράλληλα να αντιμετωπίσει τους φόβους της μα και την μητέρα της, Sophie.

tumblr_o9t6zadccw1udc2nco1_500
Το Lights Out, όσο απίστευτο και αν ακούγεται, βασίζεται σε ταινία μικρού μήκους! Η διάρκεια του μάλιστα δεν ξεπερνά τα δυο λεπτά και σαρανταπέντε δευτερόλεπτα. Σκηνοθετημένο απο τον David Sandberg και πρωταγωνίστρια την σύζυγό του, Lotta Losten, το Lights Out “βλέπει το φώς” για πρώτη φορά το 2013 στο διαδίκτυο. Αν και δεν αποφεύγει σαχλαμάρες τύπου “να κρυφτώ κάτω απο τα σκεπάσματα και θα σωθώ”, τα καταφέρνει αρκετά καλά. Ο αρχέγονος φόβος που έχουμε για το σκοτάδι γίνεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για σασπένς.
Αρχικά ο Sandberg ετοίμασε το φίλμ για κάποιο φεστιβάλ μικρού μήκους. Αν και δεν πήρε βραβείο, κατάφερε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Του προτείνουν να γυρίσει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία βασιζόμενη στο Lights Out με παραγωγό τον James Wan (Saw/Σε Βλέπω), αν και είχε ενδοιασμούς στο κατά πόσο μπορούσε αυτή η απλή ιδέα να μεταμορφωθεί σε ολοκληρωμένο σενάριο.

maxresdefault_0
Αν και τελικά συμμετείχε στην παραγωγή της ταινίας, οι ενδοιασμοί του έχουν βάση βλέποντας το τελικό αποτέλεσμα. Ολόκληρη η παραγωγή έχει στηθεί έτσι ώστε ο Sandberg να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το εύρημα φώς-σκοτάδι. Και αν σε μια μικρού μήκους η ιδέα λειτουργεί, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο σε μια μεγάλου μήκους. Μέσα σε ογδόντα λεπτά η έξυπνη ιδέα με το φώς έχει ξεχειλώσει. Σε σημείο εκνευριστικό θα έλεγα.
Το φίλμ ξεκινάει σε μια αποθήκη ρούχων(νομίζω δηλαδή). Βράδυ…εννοείται. Ιδιοκτήτης είναι ο πατριός της Rebecca και βιολογικός πατέρας του Martin. Με παρακολουθείτε; Με πλάνα-διαφημιστικά προιόντων της Apple, απο το Mac μέχρι το iphone(δεν ξέρω αν ήταν το τελευταίο μοντέλο, θα σας γελάσω), τον βλέπουμε να συνομιλεί με τον γιό του και έχουμε καταλάβει ήδη ότι θα είναι το πρώτο θύμα. Ο Sandberg για τιμήσει την σύζυγό του (και μπράβο του), της δίνει τον μικρό ρόλο της βοηθού του αφεντικού (υποθέτω) που πρέπει να κάνει καταγραφή σε μια τεράστια αποθήκη, όπου τυχαία τα φώτα λειτουργούν με φωτοκύτταρο. Το να αναφέρω το πόσο γελοίο είναι το πρόσχημα της καταγραφής όταν το φώς είναι ανύπαρκτο, είναι περιττό.

lights-out-traier-thumb-600x350
Η συνέχεια είναι εξίσου τραγική. Γνωρίζουμε τους βασικούς χαρακτήρες και όλα τα κολπάκια των ταινιών αυτού του είδους: πατώματα που τρίζουν, μισάνοιχτες πόρτες που πρέπει οπωσδήποτε να δούμε τι κρύβεται απο πίσω, κοντινά πλάνα σε πόμολα όταν κάποιος προσπαθεί να ανοίξει μια κλειδωμένη πόρτα, μουσικό θέμα και ηχητικά εφέ στη διαπασών και να μην ξεχάσω το κλασικό “cheap scare”, όπου συνδιάζεται το ηχητικό εφέ, η δυνατή μουσική και μια οποιαδήποτε φιγούρα για σε τρομάξει. Μόνο που η “ηθελημένη τρομάρα” είναι ένα φθηνό τέχνασμα που το μόνο που καταφέρνει είναι να σε κάνει να αναπηδήσεις στην σκοτεινή αίθουσα, μα στην επόμενη σκηνή το έχεις ήδη ξεχάσει.

lights-out-sequel
Στην πορεία μαθαίνουμε ότι ο μικρός Martin και η Rebecca μοιράζονται τον ίδιο εφιάλτη. Και η ίδια στην ηλικία του έβλεπε την Diana (οντότητα/φάντασμα/πλάσμα/ούτε ο σκηνοθέτης ξέρει τι είναι). Είναι απίστευτο πόσο πέφτει το IQ μας με το κάθε λεπτό που περνάει! Όλα είναι υπερβολικά κατασκευασμένα για να υπηρετήσουν το τέχνασμα με το φώς και το σκοτάδι. Όπως η σκηνή που η Rebecca μαζί με τον φίλο της, Bret, μπαίνουν στο πατρικό της για να ανακλύψουν στοιχεία για την οντότητα. Έξω απο το σπίτι, κελαηδούν τα πουλάκια. Μέσα στο σπίτι, μαύρη μαυρίλα. Όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει ίχνος σασπένς.


Λίγο πρίν τέλος, η λογική του Lights Out(και η δική μας) πετιέται απο το παράθυρο με σκηνές απείρου κάλλους. Όπως για παράδειγμα όταν η Diana ρίχνει απο τον όροφο την Rebecca και δεν παθαίνει απολύτως τίποτα…γιατί κατά βάθος είναι η Supergirl! Ή όταν προσπαθεί να σκοτώσει τον φίλο της Rebecca, όχι μια φορά αλλά δυο φορές με κωμικοτραγικά αποτελέσματα.

lo-fp-036
Το Lights Out είναι αδιάφορο. Σε τέτοιο βαθμό που στο τέλος δεν θυμόμουν ούτε το όνομα του χαρακτήρα της βασικής πρωταγωνίστριας. Το εύρημα φώς-σκοτάδι έκανε θαύματα στην μικρού μήκους ταινία αλλά όχι εδώ. Δεν ξέρω αν ο David Sandberg ήθελε, έμμεσα, να κάνει κάποιο σχόλιο πάνω στις ψυχικές ασθένειες, σαν την κατάθλιψη, αλλά απέτυχε. Όχι ότι έχει σημασία μιας και η εμπορική επιτυχία της ταινίας ήταν μεγάλη και σίγουρα θα οδηγήσει στο δεύτερο μέρος…δυστυχώς!

Για το trailer, ΕΔΩ

Βαθμολογία: 1 / 5

John Fotiou

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s