Mad Max και το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι

Όταν έγραψε η Λώρα Ίνγκαλς το «Μικρό σπίτι στο λειβάδι», δεν είχε με τίποτα υπόψη της την τηλεόραση και μια Αμερικανική κοινωνία που δεν ήθελε με τίποτα να δείξει έναν αλκοολικό και βίαιο πατέρα που συχνά έδερνε μάνα και κόρες, ερωτικά τρίγωνα που συμμετείχε ο πατέρας και ο γιατρός του χωριού ή ψυχασθενείς γείτονες και οικογενειακούς φίλους. Η αμερικανική και η παγκόσμια τότε κοινωνία ήθελε τον μύθο της με ξανθά κοριτσάκια που τρέχουν ανέμελα στο λιβάδι με μεγαλύτερό τους πρόβλημα το ποιος θα πρωτοταΐσει το ορφανό προβατάκι που βρήκαν.

Η αμερικανική πραγματικότητα στα μέσα του 19ου αιώνα μόνο ανέμελα κοριτσάκια στο λιβάδι δεν είχε, κι όχι μόνο η αμερικανική αλλά η παγκόσμια πραγματικότητα. Τώρα κρατήστε αυτό στο μυαλό σας κι ας πάμε σε ένα άλλο μύθο. Σε αυτόν που πρωτοέγραψε ο Ζαν Ζακ Ρουσσώ στο βιβλίο του, στον «Αιμίλιο» που δείχνει πως το περιβάλλον διαμορφώνει τον χαρακτήρα.

Η υπόθεση έχει μεταφερθεί πολλές φορές στο κινηματογράφο και την τηλεόραση με πιο χαρακτηριστικά γκροτέσκα την ταινία «Δίδυμοι» με τον Ντε Βίτο και τον Σβαρτσενέγκερ. Δυο αδέλφια μεγαλώνουν σε τελείως διαφορετικά περιβάλλοντα, ο ένας σε ένα προστατευμένο περιβάλλον που κυριαρχεί η μόρφωση, η κουλτούρα και η τέχνη και ο άλλος στο κέντρο ή καλύτερα στο γκέτο, μιας μεγαλούπολης που κυριαρχεί το συναίσθημα της επιβίωσης με κάθε τρόπο κι αν θέλεις κάτι το αρπάζεις, δεν περιμένεις να στο δώσουν.

Τώρα κάτι που λίγοι παρατηρούν αλλά φαίνεται στο τέλος τόσο του βιβλίου όσο και της γκροτέσκας κωμωδίας είναι ότι το προστατευμένο περιβάλλον δεν παράγει υποχρεωτικά τον καλό και το βίαιο περιβάλλον δεν παράγει υποχρεωτικά τον κακό, αυτό που φαίνεται είναι ότι απλά οι δυο πλευρές έχουν διαφορετική οπτική για το τι είναι το καλό και τι είναι το κακό. Αυτός που μεγάλωσε στο προστατευμένο περιβάλλον και έχει μια θεωρητική αντίληψη για το καλό, όταν πια βρεθεί ανυπεράσπιστος στην καθημερινότητα μιας μεγαλούπολης μπορεί πράττοντας το καλό – όπως το αντιλαμβάνεται – στη πραγματικότητα να κάνει κακό όχι μόνο στον εαυτό του αλλά και σε πολλούς γύρω του που θα είναι θύματα της αλήθειας του. Αντίστοιχα ο άλλος που μεγάλωσε στη βία του γκέτο μπορεί ακόμα και να εγκληματήσει για καλό σκοπό. Υπάρχει όμως και ένα στοιχείο που και οι δυο αποζητούν με διαφορετικές μεθόδους και σκοπούς, τη δύναμη.

okm_002Τώρα σε όλα αυτά τα θεωρητικά προσθέστε και πολύ Mad Max. Πολλά περίεργα και τροποποιημένα τροχοφόρα, πολλά και διαφορετικά όπλα, πολύ βία και πολύ σεξ. Κι επειδή η σύγχρονες παράγωγες πρέπει να έχουν και δράκους, όπως το «Παιχνίδι των Θρόνων», προσθέστε και το δάσος με τις μυστήριες μαγικές δυνάμεις του.

Αφού λοιπόν τα ανακατέψετε καλά όλα αυτά τα στοιχεία τα μεταφέρετε στα Απαλάχια των ΗΠΑ με όλους τους μύθους τους που καλύπτουν από τους μύθους των Νοτίων μέχρι τους μύθους των ινδιάνων θα βρεθείτε στο κέντρο της σκηνής που εξελίσσεται η τηλεοπτική σειρά «Outsiders» ή ελληνικότερα, “οι απ’ έξω”.

Η σειρά είναι παραγωγή 2016 και μόλις ολοκληρώθηκε η πρώτη σαιζόν με 13 επεισόδια και έναν από τους πρωταγωνιστές – και μάλιστα στο ρόλο του κακού – τον καταπληκτικό Ντέιβιντ Μορς, γνωστό από τις ταινίες «πόλεμος Χ», «Πράσινο μίλι» και το «Βράχο».

Για την υπόθεση υπάρχουν δυο πλευρές με πολλές εσωτερικές συγκρούσεις δυνάμεων. Από τη μια μια οικογένεια/ομάδα αποχωρητών από το πολιτισμό που αριθμεί σε πάνω από 80 μέλη και ζει στα βουνά μακριά από ηλεκτρισμό, τηλεόραση και φαστ φουντ και χωρίς να αποδέχεται το κράτος κα τους νόμους του αλλά υπακούοντας σε δικούς τους νόμους, και από την άλλη η κακή εταιρία που θέλει να μετατρέψει το βουνό σε ανθρακωρυχείο, έχοντας αγοράσει τη γη από τη κυβέρνηση με τη βοήθεια διεφθαρμένων πολιτικών και θέλοντας να διώξει αυτούς που θεωρητικά την «καταπατούν» χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, θεμιτό και μη. Στη μέση οι άνεργοι πολίτες μιας κωμόπολης σε παρακμή, ένας σερίφης με πολλά ψυχολογικά προβλήματα, ένας πολύ μπερδεμένος τύπος που θεωρεί τον εαυτό του κομμάτι μιας προφητείας και ένα σωρό αθώοι κι από τις δυο πλευρές.

okm_001

Η ιστορία εξελίσσεται μέσα σε 13 επεισόδια όπου πλοκές ξετυλίγονται μέσα από πλοκές, με συνεχή δράματα και κορυφώσεις που κρατάνε τον θεατή κυριολεκτικά καρφωμένο στην οθόνη. Πολύ προσεκτική ανάλυση των χαρακτήρων από τον δημιουργό της σειράς, Peter Mattei που δε σου αφήνει το περιθώριο να χαρακτηρίσεις κάποιον κακό ή καλό από την αρχή αλλά στην εξέλιξη του χαρακτήρα. Και μιλώντας για εξέλιξη, παρόλο ότι η σειρά φαίνεται να ακολουθεί αυτόν το αργό ρυθμό που θέλουν τα στερεότυπα του Νότου των ΗΠΑ, αυτό είναι εικονικό μιας και στη πραγματικότητα πολλά συμβαίνουν ταυτόχρονα και σε εκπληκτική ταχύτητα.

Μερικές φορές η σειρά θυμίζει μια άλλη επίσης πολύ καλή σειρά που εξελίσσεται στον αμερικανικό νότο, το «Justified» αλλά αυτό περισσότερο στην εξέλιξη κάποιων χαρακτήρων και στη βία που τις συνοδεύει, παρα στην υπόθεση.

Πολύ καλή σειρά για όσους θέλουν μια σειρά με βάθος αλλά και δράση.

okm_003

Το Trailer της σειράς, ΕΔΩ!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s